آمار و مدارک پزشکی


آمار و مدارک پزشکی

 

مسئول مدارک پزشکی:  خانم  اسماء حیدری دلیر

 

این واحد در ساختمان کلینیک واقع شده است.

واحد آمار و مدارک پزشکی بیمارستان با بهره گیری از کارشناسان متعهد و مجرب، ضمن ثبت مدارک پزشکی مراجعين محترم، آماده ارائه خدمات درخصوص نیاز به مدارک تشخیصی و درمانی با اخذ مجوز ازپزشک معالج می باشد. مدارك پزشكي (Medical Record)واحدي است كه اوراق و مداركي را به ضرورت خدمات پزشكي و پيراپزشكي داده شده به بيمار ، در بيمارستان به ترتيب تاريخ به نحو قابل دسترسي نگهداري مي كند تا در مواقع لزوم به منظور معالجات بعدي بيمار ، آمار ، تحقيقات ، آموزش  و بررسي خدمات داده شده از لحاظ كمي و كيفي مورد استفاده قرار گيرد.

هر پرونده بيمار شامل اطلاعات كافي جهت شناسايي كامل يك بيماري خاص ، ثبت مسائل بهداشتي وي و ثبت دقيق نتيجه گيري هر گونه معالجه مي باشد.

  این واحد شامل بخشهای زیر می‌باشد:

 

  •      آمار
  •      مدارک پزشکی
  •      کد گذاری
  •      بایگانی

 

      شرح وظایف:

  •      کسب خط مشی و دستورالعمل لازم از سرپرست مربوط
  •      نظارت بر واحدهای تحت پوشش (پذیرش، مدارک پزشکی، بایگانی، آمار بیمارستان)
  •      نظارت بر ورود و خروج پرونده ها و تکمیل بودن آنها در زمان پذیرش تا ترخیص بیمار
  •      نظارت بر نحوه پاسخگویی به شکایات قانونی
  •       بررسی و تحقیق درباره بهبود فرم های مدارک پزشکی ، روش های کار،وسایل و جا و مکان مدارک پزشکی
  •       درخواست و نظارت بر تهیه کلیه فرم های پرونده های بیمارستانی
  •       شرکت در کمیته های بیمارستانی و عهده دار بودن مسئولیت کمیته مدارک پزشکی
  •       همکاری در تجزیه و تحلیل کیفی مدارک پزشکی به کمیته های مربوطه
  •       نظارت بر درخواست پرونده ها از واحدهای مختلف بیمارستان
  •       همکاری در تحویل پرونده جهت امور تحقیقاتی پزشکان و دانشجویان
  •       بررسی آمار و گزارش اقدامات واحد مربوطه به صورت ماهیانه جهت ارئه به مقام مافوق
  •       شرکت در برنامه های آموزشی، تحقیقاتی و مطالعه آخرین پیشرفت ها در زمینه شغلی
  •       آموزش تئوری و عملی افراد تحت نظر
  •       نظارت بر رعایت نظم و انظباط اداری پرسنل
  •       پیگیری تامین نیروی انسانی واحد مربوطه
  •       تهیه برنامه کشیک پرسنل و محاسبه ساعات اضافه کاری کارکنان تحت سرپرستی
  •       ارزشیابی سالیانه و ماهیانه کارکنان تحت پوشش
  •       برنامه ریزی ، تقسیم کار و در صورت مرخصی جایگزین نیرو در واحد مربوطه
  •       نظارت بر عملکرد و نحوه برخورد کارکنان تحت پوشش
  •      ثبت و گزارش کلیه امور مربوط به واحد، به مسئولین ذیربط شامل درخواست‌ها، وقایع غیرمترقبه، حوادث،کمبودها و نقایص
  •       راهنمایی و کمک به کارآموزان رشته پذیرش و مدارک پزشکی
  •       انجام سایر امور محوله طبق دستور مقام مافوق
   دانلود : آشنایی با واحد مدارک پزشکی           حجم فایل 496 KB